Communicatie Training

Ruis op de lijn
Kijken is nog geen zien, horen is nog geen luisteren en praten is zéker nog geen communiceren.
Goed communiceren is dus best wel lastig en dan hebben we het nog niet eens over onze verschillende achtergronden, karaktertrekken en communicatiestijlen…
Niet zo verwonderlijk dus dat het zo vaak mis gaat….en dat kost tijd, geld en gedoe!

De Hoe en de Wat
Zakelijk gezien is het dan ook nog zo, dat je je vakkennis goed wil overbrengen en dat je je gesprekspartner bijvoorbeeld wil enthousiasmeren, activeren of overtuigen. De manier waarop je dat doet (de vorm) is dan ook minstens even belangrijk als de inhoud. Hóe je communiceert bepaalt namelijk in grote mate in hoeverre de ander open wil staan voor jouw verhaal of denkwijze.

Lekker praktisch
Gelukkig kun je op elk moment in je leven (nóg) beter worden in je communicatie! De leukste en meest effectieve manier is natuurlijk een inspirerende en praktische training. Een training die naadloos aansluit bij je werkpraktijk, die je bijblijft en waarin je praktische tools krijgt aangereikt die je direct en blijvend kunt inzetten.
Een Connectuition training dus!

Lekker flexibel
Connectuition trainingen worden altijd op maat samengesteld en gemaakt en je kunt alle items uit alle trainingen dan ook naar hartenlust combineren of aanvullen. Ook de duur en de frequentie van de trainingen en de onderhoudsvorm is geheel flexibel.

  • Ruim 25 jaar ervaring
  • Gecertificeerd
  • Maatwerk
  • Flexibel
  • Persoonlijk
  • Topkwaliteit

beter telefoneren

beter corresponderen

beter communiceren

Communicatie in Telefonie

De Psychologie van Telefonie‘People don’t care how much you know, until they know how much you care! Met de komst van e-mail, WhatsApp en social media zijn we een stuk minder gaan bellen. Terwijl je telefonisch eigenlijk veel prettiger en effectiever met elkaar van...

Lees meer

Communicatie in Correspondentie

Training Relatiegericht en Overtuigend Schrijven‘Writing is the painting of the Voice’ In gedachten weet je precies wat je wilt zeggen, maar hoe vertaal je deze gedachten nu snel  naar bijvoorbeeld een goede e-mail of brief. Zodanig, dat deze logisch,...

Lees meer

Communicatie in Klachtbehandeling

Training Effectieve en Relatiegerichte Klachtbehandeling‘Een klacht is gratis advies’ De meeste klachten ontstaan door een onduidelijke of onvriendelijke communicatie.  In klachtbehandeling begin je dan ook op achterstand en is het nóg belangrijker dat je...

Lees meer

Communicatie op de Werkvloer

Training Effectief Communiceren op de Werkvloer‘No one can whistle a symphony, it takes a whole orchestra to play it’ Je bent regelmatig omringd door onder andere collega’s, leidinggevenden en managers. Een soepele en prettige communicatie is dan ook van...

Lees meer

Communicatie voor Leidinggevenden

Training Effectief Communiceren voor Leidinggevenden‘The key to successful leadership is influence, not authority’ Als leidinggevende wil je een positieve invloed uitoefenen op je medewerkers, zodat je samen de gestelde doelen kunt behalen. Een goede kwaliteit van...

Lees meer

Communicatie in Vergaderingen

Training Effectief Vergaderen‘Time is money…don’t waste it’ Vergaderingen blijven een bijzonder fenomeen…Daar waar bedrijven alsmaar ‘leaner’ worden en zich focussen op het verhogen van de productiviteit, zijn veel vergaderingen sinds de jaren ’80 nog niet veel...

Lees meer

Communicatie op een ‘Podium’

Training Presenteren kun je Leren  ‘Great speakers are not born….they are well trained’ Zodra je gaat communiceren in het licht van de schijnwerpers zijn alle ogen en oren op je gericht en is het belangrijk dat je optimaal communiceert. Je hebt namelijk een boodschap...

Lees meer

Communicatie en Stemgebruik

Training De Stem van de Beroepsspreker is Goud waard‘Your voice matters’ Deze training lijkt een vreemde eend in de bijt, maar is het zeker niet. Enerzijds ligt deze in het verlengde van de training ‘Communicatie op een ‘Podium’ en anderzijds komt deze voort...

Lees meer

Communicatie en Persoonlijke Effectiviteit

Training Persoonlijk Leiderschap‘Knowing yourself is the beginning of all wisdom’ Welke impact je als persoon kunt maken op anderen heeft alles te maken met de manier waarop je communiceert met jezelf en met anderen. Deze impact kun je op elk moment vergroten door te...

Lees meer

Communicatie en Effectieve Gespreksvoering

Training Effectieve Gespreksvoering‘De kwaliteit van je communicatie bepaalt de mate van je succes!’ Zakelijk voeren we nogal wat gesprekken. Of het nu gaat om dagstarten, vergaderingen, bila’s, feedbackgesprekken of functioneringsgesprekken, we willen natuurlijk...

Lees meer

Communicatie en Gedrag

Training Inzoomen op Gedrag‘Verander de wereld, begin bij jezelf’ We weten dat iedereen anders is en toch vinden we het soms raar als anderen anders denken of reageren dan wijzelf. Met de uitgebreide DISC analyse en debriefing leer je waar je eigen gedrag en dat van...

Lees meer

Communicatie voor Praktijk Opleiders

Training Effectief Opleiden in de Praktijk‘Education is besides the learning of facts, also the training of the mind to think’ Als praktijkopleider breng je natuurlijk altijd jezelf als persoon mee en daarom is het allereerst van belang dat je jezelf goed kent....

Lees meer

Offerte Aanvraag