Bedrijfscorrespondentie Advies

Weet je…
Sommige bedrijven…

  • zijn met hun schrijfstijl nog ergens in de jaren 80 blijven hangen,
  • schrijven iets té hip voor de doelgroep die zij bedienen,
  • hebben zo’n wollige manier van schrijven, dat je er ‘geen chocola van kunt maken’,
  • schrijven zo onsamenhangend dat je pas na 3x lezen weet wat er wordt bedoeld,
  • zijn wat te kort(af), zodat het niet echt vriendelijk klinkt.

En dat is jammer, want dan mist de boodschap vaak het doel.

Je weet niet wat je niet weet…
Het kan natuurlijk zo zijn dat je al een tijdje geen aandacht meer hebt besteed aan je bedrijfscorrespondentie of schrijfvaardigheden. Of je weet niet wat je niet weet…
Weet wel, dat je communicatie je visitekaartje is. Je klantbeleving staat of valt er namelijk mee. Maar ook kun je je lezer gemakkelijker activeren, enthousiasmeren en overtuigen met een positieve heldere en frisse schrijfstijl. Wil je je bedrijfscorrespondentie daarom eens onder de loep laten nemen door een expert op dit gebied, neem dan contact op met Connectuition.

  • Ruim 25 jaar ervaring
  • Gecertificeerd
  • Maatwerk
  • Flexibel
  • Persoonlijk
  • Topkwaliteit

beter telefoneren

beter corresponderen

beter communiceren

One-stop-shop
Connectuition onderscheidt zich van andere marktpartijen omdat er niet alleen een gedegen analyse kan worden uitgevoerd (de CorrespondentieScan©) maar omdat er daarnaast ook gericht advies kan worden gegeven, schrijf- en redactiewerkzaamheden kunnen worden uitgevoerd en de mogelijkheid bestaat je medewerkers te laten trainen in hun schrijfvaardigheden, zodat de upgrade moeiteloos kan worden vastgehouden.
Een one-stop-shop dus.

Resultaat… een 10!

  1. Aantrekkelijke correspondentie die uitnodigt tot lezen.
  2. Een positieve en klantvriendelijke tone-of-voice.
  3. Lekker leesbare en begrijpelijke teksten.
  4. Correspondentie die in lijn is met de uitstraling van je bedrijf.
  5. Uniformiteit met behoud van authenticiteit.
  6. Doel(groep)gerichte correspondentie.
  7. Een frisse, actieve en persoonlijke schrijfstijl waarin je lezer centraal staat.
  8. Geen onnodige telefoontjes of reply’s.
  9. Correspondentie waarin de juiste snaar wordt geraakt.
  10. Klanten worden fan!

De Mogelijkheden

1. Analyse

De Connectuition CorrespondentieScan© checkt je bedrijfscorrrespondentie op 50 punten van de Retorica.

2. Advies

Na de CorrespondentieScan© Analyse ontvang je gericht advies (SWOT).

3. Schrijf- en Redactiewerkzaamheden

Na de Analyse en het Advies kun je eventueel bepaalde documenten door Connectuition laten redigeren of herschrijven. Ook kun je volledig nieuwe teksten of sjablonen laten opstellen. En wil je een volledige make-over van je bedrijfscorrespondentie qua tone-of-voice, professionaliteit en/of aansluiting bij de missie, visie en uitstraling van je bedrijf, dan behoort dat ook tot de mogelijkheden.

# De Schrijf- en Redactiewerkzaamheden kunnen overigens ook los van de Analyse en het Advies worden afgenomen.

4. Training

Nadat de Analyse, het Advies en de eventuele Aanvullende Schrijfwerkzaamheden zijn verricht, kun je je medewerkers eventueel ook nog laten trainen in hun schrijfvaardigheden, om de upgrade vast te houden, zodat het project nog meer rendement oplevert. In de trainingen komen ook weer de 50 punten van de Retorica aan bod.

# De training kan overigens ook los van de Analyse, het Advies en de Schrijfwerkzaamheden worden afgenomen.

Offerte Aanvraag