Small-Group Training Overtuigend Telefoneren

2 DAAGSE TRAINING – OVERTUIGEND TELEFONEREN 

We zijn een stuk minder gaan bellen door de komst van e-mail, what’s-app en social media. Prachtige communicatie-instrumenten natuurlijk, maar we vergeten soms dat een goed telefonisch gesprek zó veel meer kan opleveren. We kunnen dan namelijk ons non-verbale instrument voor persoonlijk contact (stem en intonatie) optimaal inzetten en zodoende veel beter afstemmen op de ander waardoor ‘ruis op de lijn’ verdwijnt.
Zaken zijn op die manier vaak sneller en prettiger geregeld dan weer het zoveelste mailtje!

Resultaat

Na de training Overtuigend Telefoneren merk je dat je veel sneller en gemakkelijker de telefoon pakt om samen met de ander van gedachten te wisselen, zaken te regelen of te onderhandelen. Je bent (nog) beter in staat om een prettig maar zeker ook doeltreffend gesprek te voeren, je kunt de beller op een positieve manier beïnvloeden en je weet in elk gesprek regie te nemen en te behouden. Kortom, jij bent en blijft de regisseur van je gesprek.

Inhoud

#Telefoonetiquette, regie en structuur

#Communicatie en interpretatie

#Communicatie en ons brein

#Afstemmen op de ander en verbinding maken

#Verbale en non-verbale communicatie

#Goede vragen stellen en empatisch luisteren
#Positief formuleren


#Gedragsprofilering en schakelen tussen communicatiestijlen

#Weerstand en emotiereductie

#Klachten signaleren en voorkomen

Trainer
Claudia Camu


Door mijn ruime 15 jaar ervaring in de verzekeringsbranche weet ik als geen ander hoe je een telefoongesprek heel gemakkelijk en effectief naar je hand kunt zetten, maar zeker ook wat een uitputtingslag het kan zijn als je op de verkeerde ‘knoppen’ drukt van de ander (of jezelf). Omdat ik mijn kennis en kunde graag overbreng op andere, ben ik inmiddels alweer 10 jaar trainer op het gebied van communicatie, persoonlijke interactie en leiderschap. Tijdens mijn trainingen is niet alleen de lunch erg lekker, maar komt je door intensieve zelfreflectie ook écht tot nieuwe inzichten. Ook reik ik uiteraard concrete tools aan om je telefoonvaardigheden te optimaliseren, zodat je je vak met succes en veel meer plezier kunt uitoefenen.

Duur

De training bestaat uit 2 trainingsdagen van 10.00 – 17.00 uur (inclusief lunch) en indien gewenst kan het vervolg bestaan uit individuele coaching waarbij gesprekken samen worden teruggeluisterd, besproken en gerelateerd aan de training.

Groepsgrootte
Omdat ik van mening ben dat een vaardigheidstraining veel meer impact heeft als je dit doet met een kleine groep, is de groepsgrootte maximaal 10 personen en gaat de training al definitief van start bij 4 inschrijvingen. Bij deze small-group training is er dus meer persoonlijke aandacht, meer ruimte voor het inbrengen van eigen cases en leerdoelen en heeft de training vanzelfsprekend meer diepgang.

Afronding
Zijn beide trainingsdagen gevolgd, dan ontvang je een certificaat van deelname.

PE punten
Experts die ingeschreven staan in het NIVRE register ontvangen na het afronden van deze training 6 PE punten. 

Investering
€ 750,00 excl. BTW per persoon, voor 2 trainingsdagen inclusief dagarrangementen (koffie/thee, lunch en zoete en hartige hapjes gedurende de dag) en materialen.

Overigens kan deze training ook in-company worden gegeven. In dat geval wordt er korting verleend op het tarief. Neem contact op voor een vrijblijvende offerte aanvraag.

Locatie
Breezij 4 Rhenoy

Data
Gezien de tijd waarin we leven worden de data nader afgestemd/bepaald met de bij voldoende inschrijvingen. De training kan live plaatsvinden of online.
Heb je interesse, neem dan even contact op.

Inschrijving
Stuur een e-mail met je naam, telefoonnummer en keuzedata naar: claudia@connectuition.nl of bel 06-29004536
Heb je belangstelling voor de training, maar ben je bovenstaande trainingsdata verhinderd, stuur dan een e-mail, zodat ik je op de hoogte kan houden van nieuwe trainingsdata.

Vragen?
Bel mij -Claudia Camu – op telefoonnummer 06-29004536
of spreek een bericht in, dan bel ik je zo snel mogelijk terug.
Je kunt ook een mail sturen naar claudia@connectuition.nl

Voorwaarden Betaling en Annulering

  • Bij onvoldoende inschrijvingen kan de training tot een maand voorafgaand aan de 1e trainingsdag worden verzet door Connectuition.
  • Deelnemers die zich hebben ingeschreven voor de training kunnen deze tot een maand voor de 1e trainingsdag kosteloos annuleren of doorschuiven naar de eerstvolgende datum, mits dit tijdig per e-mail is doorgegeven en is bevestigd door Connectuition.
  • Wordt er later dan deze datum afgemeld of verschijnt de deelnemer niet op de training, dan blijft de deelnemer de totale kosten van de training verschuldigd. 
  • De kosten van de training dienen een maand voorafgaand aan de 1e trainingsdag (door de werkgever) te zijn voldaan aan Connectuition.